Beste relatie,
De ontwikkelingen rondom het COVID-19/Coronavirus raken ons allemaal. Hierbij informeren wij u over de gevolgen van deze ontwikkelingen voor onze dienstverlening.
Algemeen
Ons uitgangspunt is dat wij onze dienstverlening zoveel mogelijk voortzetten op de wijze zoals u dat van ons gewend bent. Enige aanpassingen zijn echter noodzakelijk. Wij volgen daarbij nauwgezet de richtlijnen zoals die door de rijksoverheid en het RIVM zijn en worden uitgevaardigd. Daarnaast volgen wij de adviezen die de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie ons geeft.
Het waarborgen van de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, hun gezinnen én onze cliënten is onze hoogste prioriteit. Daarom hebben wij onze werkwijze en dienstverlening aangepast. Hierbij vragen we ook uw hulp.
Concreet betekent dit het volgende.
Ons kantoor is momenteel alleen op afspraak toegankelijk. Ook indien u een afspraak heeft gemaakt verzoeken wij u alleen dan naar kantoor te komen als u op het moment van die afspraak geen klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts heeft. Heeft u wel gezondheidsklachten, dan verzoeken wij u voorafgaand aan de afspraak telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan samen met u zoeken naar een oplossing om de dienstverlening ondanks uw klachten toch door te laten gaan.
Om het aantal fysieke contactmomenten zoveel mogelijk te beperken, nemen wij daarnaast de volgende maatregelen:
- Besprekingen worden verplaatst en houden we telefonisch of via videoconferenties;
- voor het tekenen van akten en andere stukken wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van volmachten; van geval tot geval zullen we met u afstemmen op welke wijze de volmacht moet worden getekend en op welke wijze we u zullen identificeren;
- wij zullen alleen in hoogstnoodzakelijke en spoedeisende gevallen persoonlijk contact hebben met cliënten die gezondheidsklachten vertonen of volgens het RIVM tot de risicogroepen behoren; dit contact zal uitsluitend plaatsvinden op afspraak, waarbij wij de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en onszelf altijd voorop zullen stellen;
- wij verzoeken makelaars, (hypotheek)adviseurs en andere personen wiens aanwezigheid bij het tekenen van akten en andere stukken niet vereist is, niet naar ons kantoor te komen;
- legalisaties van handtekeningen en vergeleken afschriften maken wij alleen voor bestaande cliënten die eerder al door ons zijn geïdentificeerd dan wel voor cliënten die betrokken zijn bij onze eigen dossiers. Indien u een legalisatie van uw handtekening nodig heeft, dient u van te voren telefonisch contact met ons op te nemen om de te volgen procedure te bespreken.
Daarnaast werken wij overeenkomstig de richtlijnen van de rijksoverheid zoveel mogelijk thuis.
We doen ons uiterste best om de gevolgen van het coronavirus voor onze dienstverlening zoveel mogelijk te beperken. We kunnen echter niet uitsluiten dat er als gevolg van deze uitzonderlijke gebeurtenissen toch vertraging in de doorlooptijden optreden. Wij vragen daarvoor uw begrip.